duminică, 13 decembrie 2015

17 exemple remarcabile de publicitate socială promovate anul acesta...

Un articol pe care mi l-a distribuit un prieten mi-a atras atenţia şi m-a marcat. Am ales să-l traduc şi să-l postez şi pe blogul personal.

O reclamă bine făcută îţi atrage atenţia şi îţi rămâne întipărită în minte o perioadă lungă de timp. Acesta este modul optim de a atrage atenţia oamenilor în legătură cu problemele sociale. Făcându-i pe oameni să se oprească şi să gândească, deasemenea făcându-i să acţioneze, este primul pas pentru apariţia schimbărilor drastice.
Am pus împreună 17 exemple puternice ale publicităţii sociale pe care le-am văzut anul acesta. Multe dintre ele ne-au făcut cu adevărat să ne oprim şi să gândim.

Zidul telefoanelor



Compania din Beijing Ogilvy a creat o campanie care arată ce loc ocupă telefoanele mobile în viaţa noastră.  Sloganul campaniei este: "Cu cât te conectezi mai mult, cu atât mai mult te deconectezi."

Viteza ucide




"Viteza ucide" -acest slogan este folosit excesiv în campaniile de care se ocupă cu siguranţa circulaţiei. Agenţia d epublicitate Western Cape Government a pus in prim-plan această idee prin imaginile de mai sus.


Să rămânem oameni

"Călătoria cu un rucsac mare în spate nu este un motiv de a sta în calea oamenilor."

Compania franceză RATP, cea care se ocupă de transportul în comun din Paris, a pornit o campanie publicitară care încurajează oamenii să se respecte prin imagini comice dar în acelaşi timp într-un spirit de revoltă.


Uite cât de uşor poate fi să tratezi foametea?


Agenţia "TBWA\Hunt\Lascaris (Johannesburg, South Africa)" a creat această campanie publicitară "care îţi rupe inima" care îndeamnă la ajutorarea celor flămânzi.


Opreşte violeţa: Nu conduce sub influenţa alcoolului


Agenţia Braziliană Terremoto Propaganda a creat postere la fel ca acesta cu scopul de a atenţiona oamenii care conduc sub influenţa alcoolului. Au oferit cu adevărat o altă perspectivă acestei probleme grave în societate.


Nimeni nu poate trece mai departe fără să observe...


Acum este o adevărate cale originală de a păstra locurile publice curate. A fost inventată de organizaţia Hubbub din Anglia. Proiectul încurajează fumătorii să voteze o varietate de lucruri punând chiştocul ţigării în containere separate în loc să le arunce pe jos.The project encourages smokers to vote on a variety of topics by putting their cigarette butts in separated containers instead of throwing them on the pavement.


Copilul tău este ceea ce mănâncă


Acest poster a fost creat de agenţia Paim la cererea Brazilian Society of Pediatricians (SPRS). Arată într-un mod foarte clar cum obiceiurile de nutriţie ale mamelor cauzează în viitor probleme afişate de copiii lor.


Niciun copil nu şi-a dorit să ajungă un adult gras


Această reclamă creată de LatinWorks agency (Austin, USA), a vizat rata de creştere a cazurilor de obezitate. Este cu adevărat vizibil cum cum obezitatea poate face oamenii să piardă speranţa de aşi indeplini visele.

Ceea ce arunci în două minute este ceea ce o face pe ea să trăiască 2 zile


Companiile Colgate şi Palmolive au pornit o campanie referitoare la referinţele economice asupra consumului de apă, şi aceasta a fost o lovitură cu un rezultat persuasiv.


Logo-urile brand-urilor au luat o nouă formă



Campania socială creată de Mozambique Fashion Week vorbeşte împotriva hainelor din piele şi blană naturală şi luptă pentru interzicerea utilizării fildeşurilor şi coarnelor de rinocer, cu un rezultat puţin probabil de a opri branconierii. Creatorii campaniei speră ca măcar oamenii să-şi schimbe viziunile.


Gândeşte din ambele părţi


Agenţia Rusă de publicitate Red Pepper utilizează o campanie publicitară specială pentru a incuraja oamenii să fie extrem de atenţi când conduc, mai ales în zilele în care sunt deschise şcolile.

Copilăria se termină atunci când începe munca



Aceste reclame publice au fost create de organizaţia Portugheză APAV. Ei au pus jucării în locul a ceea ce foarte mulţi copii din această lume sunt obligaţi să facă - muncă. Ideea unui ursuleţ de pluş care stă în faţa unei maşini de cusut şi a unui alt personaj animat care curăţă pantofii cuiva lasă o impresie durabilă.

Când vezi ton, imaginează-ţi că-i panda


Agenţia din Singapore Ogilvy & Mather ne forţează să ne gândim sau să ne schimbăm standardele când vine problema uciderii animalelor: Ce ar fi daca am folosi urlsuleţi panda pufoşi şi drăguţi pe care îi măcelărim pentru mâncare, în locul tonului?


Nu vorbi în timp ce conduci



 Mudra Group, o agenţie Indiană de publicitate, a încercat să încurajeze oamenii să fie mult mai atenţi în legătură cu vorbitul la telefon în timpul condusului, prin o serie de postere simple dar cu efect. Este clar că făcând această greşeală poţi ajunge la greşeli ireparabile.


Dând "Like" nu ajuţi



Această reclamă a fost creată de "Singapore-based agency Publicis" pentru a ne aminti că ’activismul’ în reţelele sociale nu au efecte asupra problemelor globale.


Pune-ţi centura. Rămâi în viaţă


Agenţia Canadiană de publicitate SAAQ a produs postere cu sloganul: "Pune-ţi centura. Rămâi în viaţă". O cale simplă dar cu efect pentru a le aduce aminte şoferilor să poarte centură de siguranţă.


Eşti băut? Alege cum ajungi acasă


Această problemă ridicată de serviciul public Islandez, oferă un mesaj puternic cetăţenilor care au obiceiul de a conduce sub influenţa alcoolului: să aleagă cu ce vor să ajungă acasă: un taxi, o maşină de poliţie, o ambulanţă sau... o maşină funerară. Scurt şi la obiect, făcându-te să te opreşti şi să gândeşti.

SURSA: BRIGHT SIDE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu